På våra träffar pratar vi radio, datorer och annat som intresserar och engagerar oss. På tisdagarnas teknikworkshops grejas det både med "klubbprojekt" och egna projekt. Ta med dig det du vill laborera med, bygga eller reparera. Tillsammans lär vi oss mycket!

Vi deltar också i t.ex. JOTA - Jamboree On The Air i samarbete med olika soutkårer, senast Västerhaninge Sjöscoutkår. Vi är också aktiva i YOTA - Youngsters On The Air vilket är olika aktiviteter för undgomar upp till 25 års ålder.

Vi har också olika field- days samt en "prylmarknad" i oktober. På prylmarknaden säljs både ny och begagnad radioutrustning och tillbehör av många olika säljare, både privatpersoner och olika företag.

Några bilder från olika träffar under 2023:

Klubbträff

Här en onsdagsträff. På monitorn bilder från ISS via NASAs stream. Den svenske astronauten Marcus Wandt skall snart dit.

Carl CVK o Moses

Carl SA0CVK och Moses SM0-8630 håller på med teknik o fika.

Prylmarknaden23

Prylmarknaden i Frerika Bremergymnasiet oktober 2023. Välbesökt!

Läs mer om vår verksamhet under respektive menyrubrik Aktiviteter ovan och i menyn till vänster.

SK0QO Antennas

Vi finns i vår klubbstuga på Gålö, adress Oxnövägen 6.

Åk mot Dalarö på Dalarövägen (väg 227). Fortsätt till "Handlaren" vid skylten mot Gålö. Där tar du höger mot Gålö. Fortsätt förbi avfarten till Skälåker och nån km senare delar sig vägen: den stora vägen svänger kraftigt upp mot vänster men du ska ta den mindre vägen, med några hus till höger, ner mot sjön. Det är en liten grusväg med en bom. Bommen är normalt stängd då ingen är i stugan. Fortsätt ner mot sjön så ser du antennerna! Det finns parkering på vänster sida av vägen i höjd med klubbstugan.

Tidigare hade vi under vinterhalvåret onsdagsmötena i Kvarnbäcksskolan i Jordbro. Det är några år sedan sist. Kvarnbäcksskolan är i dagsläget (2023/2024) stängd för renovering. Vi använder vår klubbstuga så långt det går, även på vintern!

Mötena varvas med kurser, radiodagar, fielddays och prylmarknad.

Beträffande frågor om aktiviteterna kontakta den som står som ansvarig om du tittar i kalendern.