StartSenasteNyheter

Senaste nyheterna

Stor Prylmarknad i Handen

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Stor Prylmarknad i Handen
Missa inte vår kommande prylmarknad i Handen, lördagen den 27 oktober.
Det blir samma plats som förra året. Skolan Fredrik/yrkesskolan vid Fredrika Bremergymnasiet, Dalarövägen 64, Handen.

Södrabladets höstutgåva ute nu

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Höstutgåvan av SödRa-bladet, vår klubbtidning, bör nu ha landat i en brevlåda nära dig.

Om du saknar brevlåda eller av annan anledning inte fått tag på tidningen så finns den att läsa här.

Välkommen tillbaka!

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Välkommen tillbaka efter sommaruppehållet!

Nu är i alla fall en del av administrationen kring GDPR avklarat och vi kan återstarta hemsidan igen.

Förhoppningsvis är alla reglagen i rätt läge så att allt ska fungera som det brukar men några småsaker har jag ännu inte hunnit med att få till. Om det är nåt som ser skumt ut så skicka gärna ett tips till mig med "feedback"-knappen så fixar jag det.

Snart är allt som vanligt igen och det som nu hunnit bli inaktuellt börjar bytas mot aktuella nyheter, så håll ut!

/Christer BFC

Alexanderssonändaren sänder idag!

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Efter en tids tystnad pga tekniska problem kommer nu åter Alexanderssonsändaren i Grimeton att kunna höras i etern. Sändningen påbörjas idag kl 12 lokal tid och du hör den på den klassiska frekvensen 17,2 kHz och sändaren startas en halvtimme innan.

Radiobubbla skyddar jorden

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Forskare har upptäckt att livet på jorden skyddas av en bubbla av radiostrålar skapade av människan.

Solstormar förekommer då och då och ställer till olika slag av oreda på jorden orsakade av förändringar i jordens magnetfält som i sin tur kan orsaka bl.a inducerade strömmar i elektriska installationer.

Sida 1 av 88

Free counters!

QSL-lådan kollad 27 aug
Klicka för att se dina kort!

Saknar du ditt användarnamn?

Om du saknar dina inloggningsuppgifter,

klicka här!

Logga in

GTranslate

Våra klubbfrekvenser:

Klicka på bilden!

Free Joomla Templates by JoomlaShine.com