2017 Genomförda möten

Öppet hus på Gålö 28 maj

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Öppet hus på Gålö 28 maj

Nu på Söndag 28 maj kl 11-16.
Fn. inget bestämt program, men det är fritt fram att ta med egna grejor och prova, eller något projekt att visa upp.

Ändrat program onsdag 31/5

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Ändrat program onsdag 31/5

Föredraget om artificiell intelligens den 31/5 måste tyvärr utgå tills vidare. I stället kommer vi att gå igenom

8SØHRA - Museum Ships Event

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

8SØHRA - Museum Ships Event
Lördag 3 - söndag 4 juni

Museiskeppshelg på isbrytaren Sankt Erik vid Vasavarvet, Djurgården, Stockholm.

8SØHRA aktiveras av operatörer från SK0ZA och SK0QO. Lyssna efter oss på banden.

Temadag antennmätningar

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Temadag antennmätningar, lördag 13 maj

Lördagen den 13 maj har vi en temadag. Det är Nisse SM0FNV m fl som går igenom hur man mäter upp och anpassar sin antenn.
Du har möjlighet att ta med egna antenner eller göra antennexperiment/bygga på egen hand. Viss material kommer att finnas till självkostnadspris.

Undvik kontaktsvårigheter

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Crimp dina koaxkontakter!
Onsdag den 3 maj. Gålö.

Nisse SM0FNV och Robban SM0TAE kommer att gå igenom tekniken bakom klämning av koaxkontakter. Både mekaniskt starka och fuktsäkrade förbindelser.

Sida 6 av 8

Free counters!

GTranslate