2012 Genomförda möten

Antenn-workshop på Gålö

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

smithdiagrWorkshop med mätningar på antenner! Ett alltid så aktuellt ämne som vi kommer att ta upp vid vårt klubbmöte på Gålö den 4 april. Kom ut och se vad man kan göra mer bra instrument!

Grundkurs i D-star

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

D-star, det digitala trafiksättet som är resultatet av Japanska radioamatörers forskning, blir allt mer populärt. Det kan dock fortfarande vara svårt att ta till sig tekniken för den som inte är bevandrad i datorer, Internet och att ställa in olika saker i sin apparat.

Telegrafi till sjöss

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

SK0QO "Till sjöss med telegrafistcertifikat” i Jordbro 28/3

Onsdagen den 28/3, klubbmöte med Derek, SM5RN. "Till sjöss med telegrafistcertifikat".
Derek berättar och visar bilder.

D-star ger mer än bara tal

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

IC92D-star, eller mer tekniskt, Digital Voice -DV, är resulatet av en studie som gjorts av Japanska amatörradioorganisationen för att utreda digitala tekniker för amatörradio. På onsdag får vi veta mera.

SM7CBS berättade om stegmatade antenner och stegmatare

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Omslaget till QTC för mars månad pryds av en fin bild av en av de många effektiva stegmatare som Tore, SM7CBS, byggt och sedan demonstrerat under besök vid klubbar i landet.

Sida 7 av 9

Free counters!

QSL-lådan kollad 4 nov
Klicka för att se dina kort!

Kommande träffar

GTranslate