2012 Genomförda möten

Instruktion i Rävjakt (RPO)

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

fox-mdOnsdagen den 9 maj. Instruktion för nybörjare i RPO/ RadioPejlOrientering (rävjakt).
Vi inbjuder alla intresserade att delta, speciellt ungdomar.

Snart på en annonspelare nära dig

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

När man får oväntat besök ska man ju bjuda på kaffe har vi fått lära oss av reklamen. Det gör även SödRa när det kommer besökare, oväntade eller väntade.

SM0-fieldday 26 maj

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Nu är det dags för en gemensam fieldday i SM0 igen. Det var ju några år sedan vi var på Gärdet i Stockholm på nationaldagen och visade upp amatörradio på bred front.

Säkerheten först

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Vid användning av slutsteg med hög effekt finns en del risker som är bra att känna till för att undvika skador både på sig själv och utrustningen. Samma sak gäller vid manövrering av lite högre antennmaster.

Medlemsmöte, antenner och WRC

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Planen var att vi skulle ha hunnit få vår nya Yagi klar för montering men som vanligt är det lätt att vara tidsoptimist. Vi fick istället en lägesrapport och dessutom en rapport från WRC - Världsradiokonferensen.

Sida 5 av 9

Free counters!

QSL-lådan kollad 4 nov
Klicka för att se dina kort!

Kommande träffar

GTranslate