StartLänkarHembyggen

Länkar - Hembyggen

Länkar om olika byggprojekt:

OBS! SödRa tar inget ansvar för innehållet på de externa webplatserna!

Elecraft K2 - tips och programfiler

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan
Användarbetyg: / 12
DåligtBra 
Från en av våra medlemmar fick jag tips om följande guldgruva för den som har, eller håller på att bygga, en Elecraft K2. Du hittar N0SS' hemsida här.

TNC, APRS, Radio modem och annat

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan
Användarbetyg: / 4
DåligtBra 
FOX DELTA är en grupp amatörer som gör en massa kul byggsatser och byggbeskrivningar. All information får man använda utan kostnad i egna projekt och det finns många kul byggprojekt i många olika kategoriser. Du hittar FOX DELTA här.

Effektförstärkare med rör

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan
Kan ett PA-steg med en triod eller tetrod vara nästa hembygge? På GM3SEK's hemsida hittar du mycket information om rörförstärkare och också byggsatser om du vill bygga själv. Det finns också en hel del om hur man använder rörförstärkare och en del om antenner. Du läser vidare här.

Åskvarnare

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan
Användarbetyg: / 7
DåligtBra 

Åskvarnare - kan det vara något?

Här nedan finner du några länkar där man beskriver olika enkla åskvarnare som är relativt enkla att bygga själv. Om dom verkligen fungerar överlåter jag till er läsare att ta reda på...

Electroschematics.com

Techlib.com

Portable detector

Enkelt hembygge för CW

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

MINI-TRX

Bygg en enkel CW-transceiver för 80 m med sex transistorer

Om du vill bygga en enkel men ändå kompetent QRP-rig för 80 m kan MINI-TRX från ESR, Experimenterande Svenska Radioamatörer var ett intressant projekt. Den är kristallstyrd och drivs av ett 9V-batteri. Byggsatsen kostar under 500 kronor. Läs mer här

Ham Radio Data Center

  • PDF
  • Skriv ut
  • Skicka sidan

Kul sida med massor av ritningar, scheman och datablad

Klicka här

Sida 1 av 2